Știați că pe bază de alimentaţie putem deveni anxioși ori depresivi?

Pâine coaptă pe vatră
Print Friendly, PDF & Email

Știați că mulți dintre noi suferim de boli cronice din cauza alimentelor pe care le consumăm?

Zahărul și carbohidrații sunt factori care provoacă depresie, anxietate, insomnie, tulburări psihice, Alzheimer și o mulțime de alte boli. Am citit asta într-o carte intitulată “Grain Brain” de David Perlmutter, M.D.; scrisă de un om de ştiinţă (nutriţionist) cu peste trei decenii de experienţă, respectat în întreaga lume. S-au vândut câteva milioane de exemplare, iar o mulţime de oameni au reuşit să-şi schimbe viaţa datorită cunoştinţelor.

Aş vrea să enumăr câteva alimente care trebuiesc evitate cu orice preţ: zahărul, grânele (secară, făină albă, orz, ovăz, pâinea albă, pâinea neagră, grâul şi tot ce ţine de făinoase), cartofii, orezul şi fructele bogate în carbohidraţi.

Ca să vă dau un exemplu, pâinea este mai rea decât zahărul deoarece numărul indicelui glicemic al pâinii este mai mare decât cel al zahărului. Pâinea are numărul 100 când vine vorba de indicele glicemic în timp ce zahărul are numărul indicelui glicemic 63. Asta ce înseamnă? Că atunci când mănânci pâine se descompune în glucoză, iar glucoza ajunge în sânge. Practic pâinea este transformată în zahăr iar pancreasul tău este nevoit să secrete un nivel ridicat de insulină ca să transporte glucoza din sânge direct în celule pentru a fi folosită ca sursă de energie.

La fel şi cu orezul sau cartofii. Odată ce îi consumăm, ajung în sistemul digestiv şi sunt transformaţi în glucoză. Gluzoca ajunge în sânge iar pancreasul este nevoit să secrete insulină ca să transporte glucoza din sânge direct în celule. Problema e că orezul sau cartofii au numărul indicelui glicemic mai mare decât cel al zahărului, deci consumul lor ne face rău.

Ce trebuie să înţelegem e că anumite alimente trebuiesc evitate cu orice preţ. Putem avea un mod de viaţă sănătos prin simple alegeri.

Iar dacă tot am vorbit despre alimentaţie, aş vrea să menţionez câteva alimente care sunt esenţiale organismului uman: carnea, carnea de peşte (fiind bogată în Omega 3 care conţine acizi graşi ce au un efect anti-inflamator), grăsimea animală şi grăsimile vegetale (seminţe, nuci însă cu excepţia uleiurilor vegetale procesate la temperaturi mari) împreună cu plantele şi legumele.

Şi da, puţin dintre voi ştiu că grăsimile sunt sănătoase pentru organism. Însă înainte de a sări pe mine cu prejudecăţi, consumul de grăsime este dăunător atunci când este combinat cu pâinea, cartofii sau orezul. De altfel, n-ar trebui să dăm vina pe grăsime, ci mai de grabă ar trebui să dăm vina pe carbohidraţi, deoarece carbohidraţii ridică nivelul de insulină din sânge; practic ne ridică glicemia.

Pentru cei care sunt sceptici în privinţa recomandărilor mele, îi rog să citească cartea “Grain Brain”, scrisă de David Perlmutter, M.D.. Veţi fi surprinși şi şocaţi în acelaşi timp când veţi afla că zahărul şi produsele care conţin carbohidraţi cauzează depresie, anxietate, insomnii, Alzheimer şi alte boli.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *