Cum evităm accidentul vascular cerebral silențios?

Print Friendly, PDF & Email

O problemă devastatoare de sănătate care poate să apară la orice persoană (indiferent de vârstă) este accidentul vascular cerebral, mai exact cel silențios. Azi vom discuta despre această problemă și ce se poate face pentru a fi prevenită.

Ce anume este AVC (accidentul vascular cerebral) silențios?

Este un accident vascular cerebral minor care nu prezintă simptome însă provoacă daune fără ca tu să-ți dai seama. Anumite părți ale creierului nu sunt implicate în funcțiile de vorbire ori în funcțiile de control, așa că în cazul în care vei avea ghinionul unui AVC silențios în aceste zone ale creierului, nu vei ști niciodată de accident. Probabil vei putea observa mici daune de memorie, însă nu simptomele majore.

Din păcate, aceste tipuri de accidente vasculare minore sunt destul de frecvente, chiar de 14 ori mai frecvente decât accidentele vasculare majore.

Există o listă cu factorii de risc care duc la AVC silențios:

  • diabetul;
  • tensiune arterială crescută;
  • colesterolul;
  • obezitatea;
  • fibrilația atrială (disfuncția ritmului inimii);
  • sindromul metabolic;
  • apneea obstructivă de somn.

Ce au în comun toți acești factori de risc? Un nivel ridicat de insulină în sânge.

Ce poți face ca să previi un accident vascular cerebral silențios?

Consumă acizi grași. Să consumi regulat două forme de acizi grași sănătoși care au un efect anti-inflamator: EPA și DHA, mai exact Omega 3. Uleiul de ficat de cod, sardeaua și halibutul negru sunt surse bogate în Omega 3, implicate în anumite gene care alcătuiesc structura creierului și asigură funcționarea corectă a creierului în timp ce contribuie la repararea leziunilor cerebrale.

Consumă usturoi. Există un anumit nutrient vital care se găsește în usturoi, considerat medicament anti-coagulare, o substanță vizată de industria farmaceutică care are intenția de a crea un nou medicament pe baza acesteia. Însă de ce să dăm banii pe medicamente când putem consuma usturoi în forma lui naturală? Usturoiul subțiază sângele fără nici un efect advers.

Fă mișcare. 20 de minute de exerciții în fiecare zi sunt vitale nu doar pentru circulația sângelui la nivel cerebral, ci și pentru circulația sângelui la nivelul inimii.

Vitamina E. Extrem de importantă deoarece ajută la subțierea sângelui având un efect anticoagulant. Asigură-te că forma vitaminei E pe care vrei să o consumi nu este una sintetică.

Dieta keto, urmată de postul intermitent. Dieta ketogenică și postul intermitent sunt cele mai bune soluții care reduc factorii de risc ce sunt corelați cu un nivel ridicat de insulină în sânge.

Când vrem să tratăm o problemă de sănătate, trebuie să înțelegem cauza acesteia și ce putem face ca s-o eradicăm. Un medicament care tratează doar simptomele, nu acționează niciodată asupra cauzelor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *